International Blog

Views on developments in the international business
Canada alternatief voor UK als afzetmarkt?

Canada alternatief voor UK als afzetmarkt?

Op 29 maart was het de bedoeling dat de UK de Europese Unie zou verlaten. De Britten hebben nu tot 12 april om met een oplossing te komen. Premier Rutte en voorzitter van de Europese Raad Tusk noemen een harde No-Deal Brexit een reële optie. Het lijkt er steeds meer...

Lees meer
Consequenties wereldhandel op geopolitieke ontwikkelingen

Consequenties wereldhandel op geopolitieke ontwikkelingen

Als je de krantenkoppen van de afgelopen periode bekijkt vraag je je af wat er gaat gebeuren met de wereldhandel. ‘VS en China op ramkoers’, ‘May krijgt ruimte voor hard Brexitspel’, ‘Koers Turkse lira weer hard onderuit na dreiging extra sancties VS’ en vergelijkbare...

Lees meer
U.S. Trade Policy: Trade war or the new normal?

U.S. Trade Policy: Trade war or the new normal?

What is going on in Washington and how am I supposed to plan my operations in the US market? This is a question we are hearing often these days.
Last March when I spoke at the World Trade Center Twente on the Trump administration and how Dutch executives could attempt to gain an understanding of the direction of United States trade policy, I explained that…

Lees meer
De economische politiek van Emmanuel Macron

De economische politiek van Emmanuel Macron

Blog over de economische politiek van de Franse President Emmanuel Macron. Begin mei werd Macron als betrekkelijk nieuwkomer in de politiek met een ruime meerderheid van 66% van de stemmen de verrassende nieuwe President van Frankrijk. Maar waar staat hij voor?

Lees meer
Groener dan bij de buurman

Groener dan bij de buurman

  "Vooral in Noorwegen en Duitsland zijn groendaken ontzettend populair" Rolph Markvoort, mede-eigenaar van Dutch Greenroof uit Holten, had zijn bedrijf amper opgericht of de buitenlandse klanten klopten al op de deur. Dutch Greenroof is een handelskwekerij in...

Lees meer
Groei door internationalisering

Groei door internationalisering

Uit onderzoek van de Europese Unie blijkt dat internationaal ondernemen bedrijven innovatiever maakt. Andere argumenten om te internationaliseren zijn risicospreiding, snellere terugverdientijd van R&D-investeringen, marktvolume en schaalvoordeel creëren om mogelijke concurrenten bij voorbaat de pas af te snijden. Verder wordt u als bedrijf aantrekkelijker voor talenten. En het blijkt dat internationaal actieve bedrijven meer omzetgroei realiseren.

Lees meer