Op 12 juni vond in het WTC Twente de 2e editie van de World Trade Day plaats. Dé manier voor Twentse bedrijven om kansen te verkennen op de buitenlandse markt. De ochtend was bestemd voor 1 op 1 gesprekken van bedrijven met landenexperts uit België, Duitsland, Frankrijk en de Verenigde Staten. Zo konden de bedrijven bruikbare informatie krijgen over de kansen en mogelijkheden op de desbetreffende buitenlandse markten. Rolph Markvoort, directeur van Dutch Greenroof: “Door de World Trade Day van het WTC Twente heb ik de juiste informatie gekregen over de Amerikaanse markt”.  Of Sven Gijsberts van X-Guard: ‘’De World Trade Day maakte het mogelijk om op een ongedwongen, informele manier kennis te maken met een aantal vertegenwoordigers uit diverse landen. Zij gaven antwoorden op de meest uiteenlopende vragen en staan klaar om mij als ondernemer bij te staan met raad en daad bij een eventuele markt introductie in het buitenland. Erg goed dat een event als dit georganiseerd wordt voor lokale ondernemers met ambitie over de grens!’’

                     

In het middaggedeelte zoomde consultant Christian Bartley in op de economische politiek van Trump en de relatie met China en de gevolgen voor het Europese en in het bijzonder Nederlandse bedrijfsleven. Daarna vertelde Gerben Lievers van Team Nijhuis de aanwezige bedrijven hoe ze kunnen groeien door het inzetten van digitale marketing. Met als resultaat; meer leads, omzet en naamsbekendheid op internationaal niveau.

De dag werd afgesloten met een interactieve sessie tussen de deelnemers aan de World Trade Day en leden van de WTC Twente Business Club. Hierbij werden volop ervaringen gedeeld over het internationaal zakendoen. En een zomerse borrel met barbecue als passende afsluiting.

Eveneens werd op 12 juni het 2e WTCA Trade & Invest rapport gepresenteerd over hoe regio’s onzekerheden op het gebied van internationale handel oppakken. Lees hier meer over het rapport.

Deel dit bericht

twitterredditpinterestlinkedinmail