de basis voor goed onderbouwde beslissingen

marktonderzoek

Marktonderzoek is een cruciaal proces voor bedrijven die internationaal zaken willen doen. Het stelt jou in staat om goed inzicht te krijgen in potentiële buitenlandse markten, klanten en concurrenten. Onderzoek van de markt helpt bij het nemen van goed onderbouwde beslissingen bij het betreden van nieuwe, internationale markten.

richt je op het groeipotentieel voor de meeste kans op succes

Bij een marktonderzoek starten we met een doelmarktanalyse. Hierbij identificeren we potentiële doelmarkten op basis van verschillende criteria, zoals de grootte van de markt, de economische groei, demografische factoren, distributie en regelgeving. We onderzoeken eveneens wat concurrenten doen. We kijken eveneens naar juridische aspecten en culturele verschillen. Deze analyse helpt je om je inspanningen te richten op markten met het grootste groeipotentieel en de beste kansen voor succes.

Dit zijn een paar onderwerpen die bij een marktonderzoek aan de orde komen. Wil je meer weten over marktonderzoeken en een vrijblijvend voorstel ontvangen? Neem dan contact met ons op.

partner search

Met ons wereldwijde netwerk beschikken wij over waardevolle ingangen bij het vinden van geschikte distributiekanalen en het opbouwen van lokale partnerschappen. Wij helpen met onze partner search bij het zoeken en selecteren van betrouwbare business partners zoals distributeurs, dealers of agenten. Indien gewenst kunnen wij ook de eerste gesprekken arrangeren. We voeren ook prospect searches uit waarbij we potentiële eindafnemers identificeren in de nieuwe exportmarkt.

Marktonderzoek is de basis voor goed onderbouwde beslissingen